اگر شما  دائم آخرین اخبار مربوط به خودرو را پیگیری می کنید و دوست دارید 10 تا از سریع ترین خودرو های سال گذشته (2019) را بشناسید , شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت میکنم.کلیه خودرو های معرفی شده در این مطلب در حالت استاندارد و بدون هیچگونه تقویت، آماده براش فروش و به صاحبان خود تحویل داده شده، هستند. این لیست خودرو های دیگری همانند McLaren Speedtail و Koenigsegg Jesko که هنوز در مرحله تولید هستند را شامل نمی شود.

۱۰ - Aston Martin DBS Superleggera - آستون مارتین دی بی اس سوپر لجرا
سریع‌ترین و قوی‌ترین آستون مارتین دنیا با پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵۲۰۰ سی سی و مجهز به ۲ توربو، توانایی تولید ۷۲۵ اسب بخار قدرت را دارد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۱۱ مایل بر ساعت یا ۳۳۹ کیلومتر بر ساعت است.

۹ - Ferrari ۴۸۸ Pista - فراری ۴۸۸ پیستا
نسخه تقویت شده فراری ۴۸۸ مجهز به یک پیشرانه ۸ سیلندر ۳۹۰۰ سی سی توربو است. این پیشرانه توانایی رساندن این خودرو به سرعت ۲۱۱ مایل بر ساعت یا ۳۳۹ کیلومتر بر ساعت را دارد. هدف اصلی تولید این خودرو مسابقه در پیست است.

۸ - Ferrari ۸۱۲ Superfast - فراری ۸۱۲ سوپر فست
این ماشین همانند نامی که برای آن انتخاب شده سریع است. با توجه به نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶۵۰۰ سی سی این فراری، شما نیازی به مسیر طولانی مستقیم برای به حداکثر رساندن سرعت آن ندارید. حداکثر سرعت این ماشین ۲۱۱ مایل بر ساعت یا ۳۳۹ کیلومتر بر ساعت است.

۷ - Porsche ۹۱۱ GT۲ RS - پورشه جی تی تو - آر اس
خودرو مخصوص پیست پورشه که توانایی تردد در شهر را دارد، با پیشرانه ۳۸۰۰ سی سی ۶ سیلندر تخت، ۷۰۰ اسب بخار به چرخ‌های عقب منتقل‌ می‌کند. حداکثر سرعت این ماشین ۲۱۱ مایل بر ساعت یا ۳۳۹ کیلومتر بر ساعت است.

۶ - McLaren ۷۲۰s - مکلارن ۷۲۰ اس
اگر توانایی خرید مدل افسانه ایی مکلارن F۱ یا مکلارن اسپید تیل را ندارید، مکلارن ۷۲۰ اس بهترین انتخاب شماست. این خودرو با نیروگاه ۴ هزار سی سی ۸ سیلندر مجهز به ۲ توربو توانایی رساندن شما به سرعت ۲۱۲ مایل بر ساعت یا ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت است.

۵ - Chevrolet Corvette ZR۱ - شورلت کورت زد ار وان
جایگاه پنجم این لیست مختص برند آمریکایی شورلت است. این کروت ارزان قیمت با موتور ۸ سیلندر ۶۲۰۰ سی سی سوپرشارژ شده دقیقا هم سرعت مکلارن ۷۲۰ اس است. قیمت این مدل حدود ۱۳۸ هزار دلار آمریکا یا ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان با توجه به قیمت فعلی دلار در ایران است.

۴ - Ford GT - فورد جی تی
بسیاری از شرکت‌های خودرو سازی، خودرو‌های مسابقه ایی خود را از روی شاسی مدل‌های شهری خود بر می‌دارند، ولی این موضوع در مورد فورد جی تی درست نیست. در حقیقت فورد جی تی یک خودرو مسابقه ایی است که شما می‌توانید مالیات آن را پرداخته، آن را بیمه کنید و به راحتی در شهر تردد کنید. فورد جی تی با موتور ۶ سیلندر ۳۵۰۰ سی سی توربو ۶۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. حداکثر سرعت این فورد ۲۱۶ مایل بر ساعت یا ۳۴۷ کیلومتر بر ساعت است.

۳ -Lamborghini Aventador SVJ - لامبورگینی آونتادور اس وی جی
در دنیای که همه خودرو سازان ماشین‌های هیبرید، توربو و یا الکتریکی تولید می‌کنند لامبورگینی خوش استایل کار را ساده کرده است. این لامبورگینی با موتور ۱۲ سیلندر ۶۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و توانایی رساندن شما به سرعت ۲۱۷ مایل بر ساعت یا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.

۲ - Koenigsegg Regera - کونیگزگ رگرا
کونیکزگ رگرا شاید سریع‌ترین خودرو جهان نباشد، ولی سریع‌ترین ماشین هیبربد جهان است. این ماشین مجهز به یک موتور ۸ سیلندر ۵ هزار سی سی و ۳ موتور الکتریکی است که در مجموع ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. حداکثر سرعت رگرا ۲۴۸ مایل بر ساعت یا ۳۹۹ کیلومتر بر ساعت است. لازم به ذکر است Koenigsegg Agera RS در حال حاضر تولید نمی‌شود و در نتیجه در این لیست جایی ندارد.

۱ - Bugatti Chiron - بوگاتی شیرون
 پیشرانه معروف ۱۶ سیلندر با ۴ توربو توانایی تولید ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت را دارد.

حداکثر سرعت شیرون به صورت الکترونیکی به ۲۶۱ مایل بر ساعت یا ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
بوگاتی با نسخه ایی خاص از شیرون توانست به سرعت باورنکردنی ۳۰۴.۷۷ مایل بر ساعت یا ۴۹۰.۴ کیلومتر بر ساعت دست یابد. این نسخه از شیرون تبدیل به اولین خودرو تولید انبوهی شد که از مرز ۳۰۰ مایل بر ساعت عبور کرد است. برای دستیابی به این مهم موتور ۸ هزار سی سی ۱۶ سیلندر دچار تغییراتی شده است که از مهم‌ترین آن افزایش قدرت آن از ۱۵۰۰ به ۱۶۰۰ اسب بخار است. تایر‌های شیرون ساخته شرکت Michelin - میشلن هستن، این تایر‌ها با اشعه ایکس مورد ارزیابی قرار گرفته اند و توانایی چرخش حدود ۴۲۰۰ بار در دقیقه را دارند.