تقریبا تمام افرادی که خود را سرگرم چرخ زدن در بازار خودرو می کنند ، نام لکسوس is به گوششان خورده است. این خودرو  در سال 2013 توسط شرکت لکسوس طراحی و ساخته شده که اکنون مدل بروز شده این خودرو معرفی شده است.
همانطور که در تصاویر موجود می‌توانید مشاهده فرمایید، دامنه تغییرات در این نسخه گسترده بوده و در نمای روبرو مواردی مثل چراغ‌های اصلی یکپارچه با LED روشنایی در روز و سپر جدید را شامل می‌شود.

در نمای جانبی رکاب‌های جانبی جدید، اضافه شدن رینگ‌های بزرگ‌تر 18 اینچی، تغییر شکل درها و قاب شیشه‌ها، گلگیرهای متورم‌تر و خطوط موجود در قسمت پایینی را می‌توان محسوس‌ترین تفاوت IS 2021 با مدل قبلی توصیف کرد.
از لحاظ ابعاد لکسوس IS 2021 اندکی بزرگ‌تر شده، ولی فاصله محوری آن ثابت باقی مانده است.
اما در قسمت عقب، درب صندوق اکنون حالت برجسته‌تری پیدا کرده و قوسی ملایم روی آن ایجاد شده است. اتصال چراغ‌های اصلی با یک نوار نورانی و سپر عضلانی‌تر تکمیل‌کننده تغییرات نمای پشت لکسوس IS 2021 هستند.

تغییرات کابین مدل 2021 از لکسوس IS خیلی کمتر بوده و به موارد جزئی مثل گرد شدن دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع در دو طرف داشبورد، بازنگری در محفظه لوازم داشبورد و انتقال نمایشگر 8 اینچی سیستم اینفوتینمنت به اندازه 76 میلی‌متر به سمت راننده محدود می‌شود.
نمایشگر 10.3 اینچی سیستم اینفوتینمنت با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی و همچنین قابلیت یکپارچه شدن با آمازون الکسا به عنوان یک آپشن برای IS 2021 قابل انتخاب است. این نمایشگر دارای پکیج مسیریاب بوده و می‌توان آن را با سیستم صوتی با کیفیت مارک لوینسون که دارای 17 اسپیکر است، سفارش داد.

لکسوس IS 2021 از سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و استارت دکمه‌ای با سیستم SmartAccess سود می‌برد.
لکسوس برای جلب رضایت افرادی که به دنبال عملکرد و ظاهری اسپرت‌تر هستند، نسخه F Sport از IS 2021 را در نظر گرفته است. سپرهای اسپرت، جلوپنجره منحصر بفرد، اسپویلر و دیفیوزر عقب، سیستم اگزوز اسپرت و رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی از جمله وجوه تمایز ظاهری این نسخه با نسخه استاندارد محسوب می‌شوند.

این نسخه در داخل کابین دارای صندلی‌های گرم و سردشونده اسپرت، فرمان چرمی گرم‌شونده، دسته دنده با روکش چرمی، پدال‌های آلیاژی، پنل‌های در ویژه و نشان مخصوص در لبه پایینی قاب درب است.
خریداران نسخه F Sport می‌توانند خودروی خود را با آپشن Dynamic Handling Package سفارش دهند. این آپشن شامل سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، قاب فیبرکربنی آینه‌ها، اسپویلر فیبرکربنی و رینگ‌های 19 اینچی BBS با رنگ مشکی مات است. این رینگ‌ها در کنار ظاهر زیباتر، 1.8 کیلوگرم از رینگ‌های 19 اینچی استاندارد سبک‌تر هستند.

سدان جذاب ژاپنی‌ها در تریم IS 300 نیروی خود را از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ دریافت می‌کند. این موتور توانایی تولید 241 اسب بخار قدرت و 349 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و به یک گیربکس 8 سرعته خودکار مجهز به هوش مصنوعی متصل است.

با وجود حمل کدی یکسان، نیروبخش نسخه تمام چرخ محرک از IS 300 موتور 3.5 لیتری V6 با 260 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. وظیفه انتقال قدرت در این نسخه را گیربکس شش سرعته خودکار بر عهده دارد.
لکسوس IS 2021 در مرکز تست فنی شیمویامای تویوتا توسعه یافته و به خاطر بازنگری در شاسی و سیستم تعلیق از هندلینگ بهتری برخوردار است.

در زیر کاپوت تریم IS 350 هم موتور 3.5 لیتری V6 قرار دارد، اما خروجی آن برابر با 311 اسب بخار قدرت و 379 نیوتن متر گشتاور اعلام شده است. نسخه دیفرانسیل عقب از این تریم به گیربکس 8 سرعته تجهیز شده و برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت به 5.6 ثانیه زمان نیاز دارد. در نسخه تمام چرخ محرک این تریم گیربکس شش سرعته خودکار مسئول انتقال قدرت بوده و رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت نیازمند 5.7 ثانیه زمان است.

فیس‌لیفت لکسوس IS از سامانه بروز شده Safety System+ بهره می‌برد. بهبود عملکرد دوربین و رادار خودرو در این سامانه باعث شده IS 2021 در شناسایی دوچرخه‌سواران،عابرین پیاده و سایر خودروها توانایی بهتری داشته باشد؛ ضمن اینکه قابلیت تعقیب خطوط و حفظ خودرو در مسیر نسبت به قبل بهبود یافته است.
سایر ویژگی‌ها و سیستم‌های ایمنی لکسوس IS 2021 عبارتند از: سیستم Pre-Collision، اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی تغییر مسیر اضطراری، کروز کنترل دینامیک در تمامی سرعت‌ها، نوربالای هوشمند، سیستم تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی، سیستم اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو و سیستم پایش نقاط کور.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش لکسوس IS 2021 از پاییز امسال در ایالات متحده آغاز خواهد شد. به غیر از ایالات متحده، 39 کشور دیگر میزبان نسخه فیس‌لیفت IS خواهند بود.